WOONZORGCENTRUM TER MEERE – KOSTPRIJS

MEER INFO

Baron Tibbautstraat 29
9290 Overmere

termeere@ocmwberlare.be
tel 09 326 97 30

In het woonzorgcentrum betaal je een dagprijs.

Deze dagprijs omvat de gemaakte kosten voor huisvesting, volledig onderhoud, verpleegkundige en sanitaire zorgen, was van bed- en badlinnen, incontinentiemateriaal, basisartikelen toiletgerief (zeep, tandpasta, basisshampoo, WC-papier), TV-toestel + digitale aansluiting, telefoontoestel, mogelijkheid tot internetaansluiting, koelkast, dagdagelijkse animatieactiviteiten, administratieve kosten en sociale ondersteuning en paramedische zorgen zoals kiné/ergo/logo.

Bovenop de vastgelegde dagprijs kunnen extra vergoedingen en/of voorschotten ten gunste van derden gefactureerd worden.

  • kosten individueel gebruik telefoon (abonnement- en gesprekskosten)
  • kosten internetgebruik
  • frisdranken op vraag van de bewoner op zorgflat geleverd
  • supplementaire voedingsproducten die buiten de maaltijd verstrekt worden op individuele vraag van de bewoner
  • specifieke animatie-, recreatie- en therapeutische activiteiten die door de voorziening worden georganiseerd en die een aantoonbare meerkost vertegenwoordigen
  • was persoonlijk linnen & kledij
  • honoraria van externe verstrekkers : geneesheer, tandarts,…
  • individuele bijdrage ziekenfonds
  • kosten medicatie
  • hospitalisatiekost
  • verzorgingsmateriaal niet gedekt door RIZIV-forfait
  • kosten voor hulpmiddelen zoals hoorapparaat, bril, tandprothesen, rolstoel, krukken, looprek, enz.
  • lichte en dadelijk opneembare voedingsstoffen (enterale voeding, voedingssupplementen, een speciale maaltijd ter vervanging van de normale maaltijd) ten beloop van de meerkost ten opzichte van de gewone maaltijd)
  • pedicure, manicure, esthetische verzorging en kapper door externe dienstverlener/zelfstandige
  • persoonlijke toiletartikelen die op uitdrukkelijke vraag van de bewoner door de voorziening aangekocht worden
  • herstellingskosten persoonlijk linnen georganiseerd door externe dienstverlener/zelfstandige
  • persoonlijke aankopen op uitdrukkelijke vraag van de bewoner, andere dan toiletartikelen
  • individuele en aanvullende verzekering BA voor de bewoner
  • mortuariumkost – externe dienstverlener
  • begrafeniskost

De verblijfsfactuur wordt opgemaakt voor de voorbije maand. De factuur bevat het aantal ligdagen, de prijs per dag en de korting bij afwezigheid wegens verblijf in een ziekenhuis of andere zorginstelling. De variakosten (extra vergoedingen of voorschotten ten gunste van derden) staan afzonderlijk vermeld.

De dagprijs en de tarieven die gehanteerd worden in het woonzorgcentrum vind je op de tariefpagina. Prijsstijgingen zijn mogelijk na beslissing door de OCMW-raad en na goedkeuring van het Vlaams Agentschap Zorg en Gezondheid.

AFSPRAKENNOTA

De afsprakennota bevat praktische inlichtingen alsook de nodige basisafspraken die elke (toekomstige) bewoner aanbelangen.

Wat vindt je terug in de afsprakennota?

  • opnamevoorwaarden
  • opnamemodaliteiten
  • modaliteiten aangaande het ontslag/beëindigen van de overeenkomst
  • verblijfsmodaliteiten
  • medische en farmaceutische zorgen
  • inspraak en onderzoek van suggesties en klachten van de bewoners
  • maatregelen van algemeen belang

Via deze link kan je de pdf-versie van de afsprakennota bekijken.